Monday, April 5, 2010

ke jiran sebelah.

come as you are
bajet ayu je minah ni
teringat gua usha awek kat tekala dulu
bila petang menyurut
gua rasa sini tempat cobain belajar gitar la beb.
dah nak dekat rumah kurt ni.
gambar gua,tak payah la hahaha!

bila aku marah atau kecewa aku akan bawa pancing dan peralatan memancing aku ke sungai atau kolam udang.berbekalkan keretek dan kuaci,serta topi fisherman benda ni tak pernah lekang dalam hidup aku sepanjang aku hidup sebagai seorang shahril iman sulaiman.dan sempena annual leave yang panjang,aku dan ez menaiki kereta sejauh 16 jam dari kuala geri ke seattle.aku terpaksa tinggalkan citra dan runi sebab runi yang terlalu kecil untuk aku bawak jalan jauh.

perjalanan dari kuala geri ke surrey memakan masa 14 jam.dalam perjalanan tu kami berhenti seketika selepas drive hampir 7 jam(ez 3 jam setengah,gua 3 jam setengah),kami berehat di harapan(hope,nama bandar tu hope aku nak buat macam mana).tanpa cakap banyak dua-dua pun landing.motel agak murah - dan terus tidur keletihan.

perjalanan diteruskan pada waktu malam.insomia memberi kelebihan bagi aku untuk membawa kereta.sepanjang dalam kereta pelbagai topik disembangkan,dan satu yang paling lawak bila ez buat lawak bodoh,"apasal kalau kat malaysia,nak cross border negeri tak sampai sejam,tapi kat canada alberta nak ke british columbia je nak dekat 7 hours.apasal hah?".aku jawab mudah "sebab kau fail geografi".aku takde mood nak layan soalan bodoh tengah drive.

makanan ringan yang tidak elok untuk kesihatan seperti potato chips,nachos,berlambak kat kerusi belakang.dipenuhkan juga dengan air sampai empat botol.aku teringat aku dulu pernah berangan nak bawak kereta dari subang ke manchester sebab hishamuddin rais buat movie dari jemapoh ke manchestee satu masa dulu.aku tak dapat bayangkan,7 jam bawak kereta pun nak terbarai.

ez bawa beberapa bekalan penting,pasport,ubat-ubatan dan macam-macam,serta beberapa buku seperti buku penangkap di dalam rumput karya jd salinger,pengejar bintang oleh nami dan satu lagi novel diy dari kanada,bayi memberontak atau rebel baby.pukul 3 pagi kami tiba di pinggir bandar vancouver yang baru sahaja tamat sukan olimpik dan paralimpik.aku cuba cari mana maskot sumi,quatchi dan miga punya tugu,rupa-rupanya dorang dah dismantle dah.aku yakin di malaysia tugu wira maskot sukan komanwel masih lagi tegak di shah alam.aku rasa-rasanya lah.

sampai di vancouver ez terus roger kim,kawan baik kepada arwah sherina adik aku.kesian dia pagi-pagi kami kejut.kami berehat di situ dan makan-makan sebelum bergerak ke seattle.dari vancouver,aku drive straight ke selatan hingga ke surrey,bandar sempadan kanada-amerika.selepas upacara mengecop pasport,dan selama 14 jam tu diteruskan hingga seattle.dari blaine(bandar sempadan amerika) ke seattle memakan masa lagi 3 jam.

tiba di seattle jam 10 pagi,matahari sudah terpacak atas kepala.dan adalah sengal kalau pada 5 april,pergi ke seattle,dan sepanjang dalam kereta ada cd tidakpernahminda(nevermind) dan cd nirvana,adalah wajib pergi ke viretta park,rumah lama kurt cobain.setelah melawat dan ada dalam 500 orang(aku bukan utusan malaysia nak tipu nombor,tapi aku rasa la) berada di sekitar kawasan viretta park untuk menziarahi 'makam' kurt cobain.sebenarnya kurt cobain tak berkubur,cuma abu mayatnya ditaburkan di sungai wishkah dan beberapa tempat yang kurang aku jelas.perjalanan diteruskan ke aberdeen,tempat asal usul kurt cobain.

sementara ez ke tempat lain(bandar seattle),aku pulak ke menghulu ke sungai.mencari lubuk ikan salmon untuk dipancing.yang pastinya,gila bapak aku nak drive balik ke kuala geri ni macam mana beb?

tu fikir kemudian,yang penting pancing dulu.



nak jugak ke gambar gua nih!

p/s:sorry,gambar tak banyak ambik.gua lupa bawak bateri charger.paling cibai dah sampai viretta park dengan sungai wishkah bateri kong.ni ambik gambar pun sempat tak sempat je.

4 comments:

Cob Nobbler said...

puas lu merayau?

azfar said...

kau wajib carik milf2 mcm maria farida kat sane...

nyzm said...

wuyyoo seksii la sis Ez hahaha

dekat sana rumah kurt tu dah macam muzium ke? haha

Unknown said...

Ada dua tempat yang aku teringin nak pegi , Anfield dan Seattle .aku tringin nak ke sana lagi waktu grunge tengah meletup. so far tak banyak cerita pasal seattle n aberdeen , tambahan fokus pada Cobain n kebangkitan Grunge kat sana. Dapat baca cerita kau ni terubat la sikit . buat la sambungan lagi..